VAIKŲ VASAROS POILSIO STOVYKLA ,,STEAM ATOSTOGOS“

Pasiekti rezultatai  – stovykloje dalyvavo 24 rajono mokyklų 2-4 klasių mokiniai, šeši iš jų  – ukrainiečių vaikai, besimokantys Tauragės Jovarų pagrindinėje mokykloje.

Stovyklos metu buvo įgyvendintos visos iš anksto suplanuotos veiklos ir tikslai bei uždaviniai.

Stovyklos dalyviai susipažino su STEAM centro laboratorijomis ir čia esančia įranga bei tobulino savo laboratorinio darbo įgūdžius.

Gamtos mokslų laboratorijoje mokiniai atliko daug eksperimentų ir laboratorinių darbų. Mokėsi dirbti su pipetėmis, mikroskopais, svarstyklėmis, kitais svorio ir tūrio matavimo prietaisais. Vaikai augino druskų kristalus ir stebėjo visą jų augimo procesą. Atliko keletą eksperimentų ir edukacinių veiklų: „Jonvabalių švytėjimas“, „Juodoji dykumų gyvatė“, „Slaptas laiškas“, „Spalvų šulinėliai“, „Stebuklingi mėgintuvėliai“, „Cheminiai sodai“, „Spalvų susimaišymas“. Dirbo su augalais ir atliko pigmentų nustatymą plonasluoksnės chromatografijos metodu. Tęsdami eksperimentines, gamtamokslines, tiriamąsias veiklas mokiniai lankėsi Viešvilės rezervate. Ten susipažino su rezervatu, mokėsi pažinti skirtingas ekosistemomas, rinko augalus, o vėliau sudarinėjo augalų herbariumus. Mokėsi atpažinti augalus naudojantis Google ir PlantNet programėlėmis.

IT ir Mechatronikos laboratorijoje vaikai narpliojo programavimo labirintus, programavo ir mokėsi dirbti su LEGO SPIKE, programavo garsus ir vaizdus, kūrė ir konstravo vibrovabaliukus, susipažino su FAB Lab skaitmenine erdve, 3D spausdintuvais ir lazeriu.

Tvaraus vystymosi, žaliosios ir alternatyviosios energetikos laboratorijoje vaikai susipažino su saulės ir vėjo energetika, kūrė mini „Vėjo jėgainių“  parką, lankstė vėjo malūnėlius, konstravo mini elektros grandines, išbandė elektros energiją gaminantį dviratį, susipažino su saulės sistemos planetų modeliu.

Stovykloje dalyvavę vaikai vykdė ir kitas veiklas, ne tik laboratorijos erdvėse. Stovyklautojai dalyvavo meno terapijos užsiėmime, kuriame mokėsi geriau pažinti ir išreikšti save ir savo emocijas per kūrybinius – meninius eksperimentus. Mokėsi kurti eskizu ir kūrė stovyklos medalio eskizą, pynė draugystės apyrankes ir iš karoliukų vėrė apyrankes pagal saulės sistemos modelį. Atliko kūrybines piešimo užduotis: gėlių pieva, spalvų ir skaičių matematika, knygos skirtukas, žodžių labirintas ir kt. Kiekvieną dieną stovyklautojai žaidė žaidimus savęs ir kitų pažinimui, komandos formavimui ir stiprinimui, judesio koordinavimui ir fiksavimui. Vyko sportiniai užsiėmimai su STEAM centro darbuotojais ir Tauragės r. sav. Visuomenės sveikatos centro treneriu Arūnu Vladička.

Tikimės, kad ši stovykla jauniesiems STEAM centro bičiuliams buvo puiki įžanga į vasaros atostogas. Manome, kad vykusios veiklos paskatins mokinukus  labiau domėtis gamtos mokslais, technologijomis, inžinerija, matematika ir kūrybinėmis veiklomis.

STEAM atviros prieigos centro neformaliojo švietimo organizatorė/projektų koordinatorė, stovyklos vadovė Vilma Vaičekauskienė